جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال فرهاد در انتظار نتایج نکونام
سرخط خبرها

استارت تیم ملی برای مصاف با امارات و کره| پرواز یوزها!

  • کد خبر: ۸۲۸۱۱
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
استارت تیم ملی برای مصاف با امارات و کره| پرواز یوزها!
تیم ملی فوتبال کشورمان برای برگزاری بازی با امارات، راهی دبی شد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ کاروان تیم ملی فوتبال ایران عصر دیروز با پرواز اختصاصی راهی کشور امارات شد. اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با امارات در حالی از روز شنبه در تهران شروع شد که فقط بازیکنان داخلی به‌همراه اعضای کادر فنی حضور داشتند. ایران درحالی وارد این بازی می‌شود که هر ۲ دیدار قبلی‌اش را برده است: ۱ بر ۰ سوریه را شکست داده و ۳ بر ۰ از سد عراق گذشته است؛ اما امارات در هر ۲ بازی قبلی‌اش مساوی کرده است: بدون گل با لبنان و ۱-۱ مقابل سوریه.

شروع اردو با داخلی‌ها

اولین تمرین تیم ملی فوتبال برای ۲ دیدار پیش‌رو مقابل امارات و کره‌جنوبی پیش از ظهر دیروز در مرکز ملی فوتبال برگزار شد. در این تمرین کریم باقری و سایر دستیاران اسکوچیچ حضور داشتند، ضمن آنکه لژیونر‌های فوتبال کشورمان در امارات به جمع ملی‌پوشان اضافه شدند. دراگان اسکوچیچ روز گذشته با لباس آبی‌رنگ در تمرین تیم ملی حضوری پررنگ داشت و برنامه‌های ملی‌پوشان را به آن‌ها یادآور شد. پس از پایان لیگ برتر و جام حذفی، بازیکنان تیم ملی که در داخل کشور مشغول بازی هستند، برخلاف لژیونر‌های اروپایی و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس، مدتی از شرایط بازی دور بوده‌اند و به‌همین‌دلیل کادر فنی تصمیم گرفته است تمرینات ویژه‌ای را برای آن‌ها در نظر بگیرد تا این افراد به آمادگی کامل برای ۲ دیدار حساس برابر امارات و کره‌جنوبی برسند.

تاریخ به سود ایران

این هفته هفدهمین‌بار برابر امارات قرار می‌گیریم؛ رقیبی که در ۱۶ رویارویی قبلی برابر ما، فقط یک‌بار پیروز شده که آن‌هم سال‌۱۹۹۷ و در یک بازی دوستانه بوده است و در ۱۲ بازی، برنده ما بوده‌ایم و ۳ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. در این رویارویی‌ها، دروازه تیم ملی فقط ۴ بار باز شده است، درحالی‌که توانسته‌ایم ۲۴ گل به امارات بزنیم. ایران و امارات سابقه ۶ رویارویی در مقدماتی جام‌جهانی دارند که ۴ برد برای تیم ملی و ۲ مساوی رقم خورده است. اولین رویارویی‌مان با امارات در مقدماتی جام‌جهانی، پلی‌آف آسیا برای رسیدن به جام‌جهانی‌۲۰۰۲ بود. بازی رفت را ایران با یک گل برد و در بازی برگشت، ایران درحالی‌که پژمان جمشیدی را در دقیقه‌۸ به‌دلیل دریافت کارت قرمز از دست داده بود، ۳ گل به میزبان زد. سپس نوبت به پیش‌مقدماتی و مقدماتی جام‌جهانی‌۲۰۱۰ رسید. در پیش‌مقدماتی، یک تساوی خانگی بدون گل اتفاق افتاد و یک برد ۱‌بر ۰ در امارات. در مقدماتی، بازی اول در زمین امارات برنده نداشت؛ ولی در بازی برگشت، ایران ۱ بر ۰ امارات را برد. در کل ایران ۷‌گل در مقدماتی جام‌جهانی به امارات زده و فقط یک‌بار دروازه اش باز شده است. ۵ برد، یک مساوی و یک شکست؛ کارنامه رویارویی‌های ایران و امارات در خاک این کشور، چنین‌شکل گرفته است. از این ۷ بازی، ۴ بازی دوستانه بوده که ۳ بار ایران برنده شده و یک بار باخته است. ۳ بازی دیگر در مقدماتی جام‌جهانی شامل ۲ برد برای ایران و یک مساوی بوده است.

داور بدیُمن

قضاوت این بازی به کریستوفر بیث سپرده شده است؛ داور سی‌وشش‌ساله اهل استرالیا که از سال‌۲۰۱۱ وارد فهر‌ست فیفا شده است. بیث همین چند ماه قبل، فینال فوتبال المپیک بین برزیل و اسپانیا را قضاوت کرد. این داور استرالیایی فقط یک‌بار برای تیم ملی قضاوت کرده است: شکست ۳ بر ۰ برابر ژاپن در نیمه‌نهایی جام ملت‌های‌۲۰۱۹ و ایرانی که کارلوس کی‌روش را به‌عنوان سرمربی‌اش داشت. این داور استرالیایی ۲ بار هم برای تیم امید ایران سوت زده است: تساوی ۳‌بر‌۳ برابر ویتنام و برد ۲‌بر ۰ برابر سوریه. تیم‌های ایرانی با قضاوت بیث، چنین‌بیلانی را در لیگ قهرمانان آسیا ثبت کرده‌اند: ۲ برد (استقلال برابر الهلال و فولاد برابر الفاتح) و یک شکست (پرسپولیس برابر پاختاکور). بیث داور برد ۲‌بر ۱ امارات برابر بحرین در جام ملت‌های ۲۰۱۵ هم بوده است.

مارویک: توپ فوتبال، تاریخ را نمی‌شناسد

فن‌مارویک، سرمربی تیم ملی امارات، در آغاز اردوی این تیم برای بازیکنانش صحبت و تلاش کرد به آن‌ها انگیزه کافی بدهد. طبق اعلام روزنامه البیان، مارویک با بیان اینکه سطح فنی و فیزیکی بازیکنان امارات بعد از گذشت ۶ هفته از مسابقات لیگ حرفه‌ای این کشور به سطح خوبی رسیده است، گفت: توپ، تاریخ و گذشته را به رسمیت نمی‌شناسد و فقط تلاش و عملکرد قدرتمند داخل زمین ملاک است. وی افزود: مقابل هوادارانمان آزمون سخت و دشواری داریم که از بازی بعد با ایران شروع می‌شود. امیدوارم این آزمون را با نتیجه مثبت و جدی پشت‌سر بگذاریم، چرا‌که به آرزو و هدفمان برای صعود به جام‌جهانی کمک می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->